lørdag, januar 20, 2007

Polske jordbærplukkere – min feil?

I et familieselskap satt vi å pratet om tidligere jobber vi hadde hatt. Jeg husket tilbake på min første sommerjobb som jordbærplukker. Jeg plukket jordbær i 2 uker og tjente cirka 500 kroner.

Jeg er som jeg har skrevet tidligere et b-menneske som elsker å sove. Derfor var det hardt for meg å måtte stå opp klokken 0700 og sykle til Løddesøl, hvor jeg skulle plukke. I åkeren var det en streng dame som delegerte bort radene som vi skulle plukke i. Hun gikk rundt å pekte og hadde oppsyn, men en kjepp i hånda.

Jeg sovnet noen ganger når jeg skulle plukke, da kom hun og stakk meg i siden med kjeppen sin å sa å sove kunne jeg gjøre et annet sted, men om jeg skulle være her måtte jeg jobbe. Syden så streng hun var.

I løpet av de to ukene spiste jeg flere jordbær enn jeg plukket, så det er kanskje ikke så rart at den økonomiske gevinsten ikke var så stor?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du tlfnr. til den strenge damen?