lørdag, november 11, 2006

Skolidol vs. Talentiade


I kveld tok vi med oss Filtergjengen (http://www.filternett.no/) med på Skolidol som du selvsagt kan lese mer om i Agderposten. Det er kort fortalt en sangkonkurranse mellom de dyktigste sangerne på de forskjellige skolen i Arendal.

Fra Filter var både Rebecka og Tobias med i delfinalen som pågikk i kveld. Det var tre stykker som gikk videre til finalen og Tobias var en av dem. Gratulerer!

Dette opplegget fikk meg til å tenke tilbake på min sangkarriere i skoletiden. I gamledager hadde vi ikke Idol, men talentiade på Birkenlund Ungdomskole. For de som kjenner meg eller har hørt meg utøve sang på singstar vet dere at jeg ikke hadde blitt akseptert i Sølvguttene, men allikevel stilte jeg opp hvert år. Den mest minneverdige opptreden jeg hadde var sammen med Jon Håvard og Ronny B. Det var basert på animasjonsfilmen ”Løvenes konge”, med en litt annen vri.

Jon H. Hadde på seg en løvedrakt, mens Ronny var jeger. Vi hadde lagd jungel av pappkartonger som vi hadde malt. Jeg stod iført hvite klær og sang ”Can you feel the love tonight” mens løven i bakgrunnen ble skutt før den full av blod kom bort til meg og døde.

Sangmessig var det helt på trynet selvsagt. Vi hadde playback uten monitor, så jeg hørte ikke musikken når jeg sang. Da jeg hadde sunget et vers og et refreng skulle det være et mellomspill, men da hørte jeg refrenget begynne… Hele skolen lå på gulvet og vrei seg av latter under hele forestillingen, vi endte for øvrig på 2.plass.

Så skolidol har vel kanskje litt høyere standard.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Minner meg om Moltemyr Grand Prix og vårt band "Besvimelis".

Anonym sa...

hei hei Stein!driver å snoker litt rundt, og så fant jeg deg. moro å lese hva du skriver.

hilsner fra Kristine, tidl. Mjøndalen NmU

Anonym sa...

Ja, spennende detalj.